Jdi na obsah Jdi na menu
 


WB-pracovní bajk

14. 10. 2014

Nejpoužívanější stroj na kterém jezdím za každého počasí.Od roku 2009 najeto cca 15tkm. Základem je solidní bytelný rám,pevná vidlice,pneu 1,4".Samozřejmostí jsou celoobvodové blatníky+výkonné osvětlení.Převody jsou omezené na 1x7.speed 42-(11-13-15-16-17-18-20z),cesta do práce celkem do 30km na 100m převýšení.

24.10.2014

 

rám author basic 21" 2150
vidle cr-mo 1090
hlava ritchey scuzzy comp.+ocel. víčko 175
představec zoom 3d 130+podl.15mm 175
rohy BBB trail monkey +neopren 110
řidítka ritchey comp 540mm+zátky 180
gripy point 45
řazení sun race 7.speed 70
lanka+bow obyč. 150
brz.páky avid fr-5 bez kontramatek 148
brzdy avid sd 3,šrouby tektro 430
šaltr sh sora ss 248
sedlo scott cr-mo 285
sedlovka ritchey 30,6/350mm 315
upínák author 47
kliky+přev sh 600 170mm/42z biopace 650
osa kinex 110mm/1997! 283
pedály welgo 800 tuned 297
řetěz sachs pc 41 zkrácený 270
kazeta shim lx 11-21z 7.speed 200
upínáky bbb wf II 77
náby lx 36d 520
dráty+nip rit wcs 2/1,6+al.niple 395
ráfky mavic x 221 885
pásky michelin 40
duše rubena 1,5-2,1" GV 345
pneu ritchey tom slick 1,4“ drát 1040
    10620

 

Prohozeny pneu,nájezd neskutečných 10tkm.Řazení nefunguje ani s novým šaltrem uspokojivě,nahradí ho SIS páčka od Sunrace.Kazeta bude do budoucna 8.speed s jemným odstupňováním 11-20z.

30.1.2016

Nové pneu,opět osvědčené Ritechey Tom slick 26x1,4" drát.Vypadají užší než původní i hmotnost nižší 480g.

19.2.2016

Proběhne výměna letitého převodníku 42z biopace za klasiku shimano s totožným počtem zubů.Jako každoročně vyměním řetěz z jednice (cca 132,95mm) a nechám ho opět od jara do jara cca 3500km.Pastorky s tím nemají problém.Úplně nový řetěz nemá smysl neboť jetých řetězů je dostatek.Eventuelně nasadím nějakou levnou kazetu od Sunrace nebo shimana.Bike má najeto k letošku cca 19000km.V loni proběhla výměna šaltru za silniční verzi SH Sora,rovněž se po minimálně 60000km odporoučela osa Kinex,vůle v pravém ložisku byla nechutná.Výměnu rovněž čeká patka šaltru s poškozeným závitem.Před lety došlo poškození unašeče ořechu náby Sh deore lx.Nasazeno je provizní zadní kolo s Sh alivio nábojem,který má po cca 10000km solidní hladký chod.Do budoucna uvažuju pracovní bike na 650B kolech s 1,4" slicky a kotoučovými brzdami.Převody nejspíše 1x9 (42/11-23z).

16.11.2019

Stále nejpoužívanější bike,který jezdí téměř za každého počasí.Za poslední dvě sezony natočeno i s pravidelným nákladem přes 9000km.Je to dříč a defacto najížděč objemů při cestách do a z práce.Od loňska jsem po zralé úvaze nahodil od jara do podzimu alespoň lepší kola ve složení Sh xt 760/Mavic 221/Ritchey WCS 1.8/1.5+2/1,6.Obutí zvoleno ve složení-duše Maxxis flyweight(cca 75g)společně asi s nejlepším 26x1,5" obutím rovněž od Maxxisu.Xenith kevlar(425g) je super guma která jede a navíc skvěle tlumí nerovnosti.Na zimní set Sh lx/Mavix 221/Ritchey wcs 2/1.6 nahozen Maxxis Detonator 26x1,5.U něj je třeba si pohrát s tlakem,jinak je nepohodlný,oproti Xenithu navíc užší.První verzi Xenithu jsem vozil od roku 2002,byl konstruován trochu jinak a k tomu lehčí(380g).I tak jsem s ním nikdy nedefektil i při excelentím nájezdu okolo 10tkm.Základ je dobře sedět.Ergon SME je asi z nej sedel,jaká jsem kdy vozil.Polstrování má dost tvrdé,ale to mi vyhovuje i na dalších strojích.

24.11.2019

Bezdušový systém zvažuji i na pracovním kole.Maxxis Xenith se posune ještě k lepšímu výkonu.Kola budou ve složení WTB DX 23 ráfky(462g),náby od Shimano deore lx F,R 570(524g),dráty jsou v řešení,minimálně zeslabované(SAPIM RACE) s alu niply(CN SPOKE).Na ráfek přijde nalepit bezdušová páska 17mm,po té na ni oboustranná 3M spolu se speciálně tvarovanou gumovou vložkou od Mitasu.Tahle sestava umožňuje pohodové nahození Xenithu,navíc by měla vydržet max,tlak 3bary v pneu.Provozní tlak vidím,vzhledem ke zkušenostem se MTB i silničními bezdušemi v rozmezí 2,5-2,75baru.

10.12.2019

Od 3.8.2009 kdy byl bike sestaven najeto přes 35000km.Výhledově proběhne z bezpečnostních důvodů výměna vidlice a řidítek.Probíhá test řetězu vyvařeném v parafínu,zatím to vypadá velice slibně,co se týče výdrže "maziva".Ke zvážení je použití karbonové sedlovky 27,2mm v redukci 27,2/30,6mm k dalšímu navýšení komfortu.

17.12.2019

Kola zapleteny,hmotnost setu 1820g.Dráty Sapim race 2/1.8 P-264mm-32x,zadní L-264mm-16x,P-262mm-16x.Celkem 368g+24g Niple CN spoke AC 144-64x.Ráfek WTB DX 23 451g+452g.Zajímavostí je výroba v Remerxu.Provedením jsou ale perfektní a dobře se s nima pracovalo.Zatím obuto přední kolo,ráfek odmaštěn lihem a nalepeny dvě vrstvy bezdušové pásky 21mm(8g-cca 3800mm).Na ně přišla oboustranná 3M 20mm páska(7,5g) a nakonec gumová tlr vložka Mitas(38g).Vše proběhlo bez problému.Vybraný Maxxis xenith kevlar 26x1,5"(411g) nahozen s 50mL použitého NT tmelu(60g).Plášť je na ráfku dost natěsno i hůř se nasazoval(podobně jako silniční bezduše) což je jenom dobře.Tlak 2,5b drží,zatěsnění proběhlo téměř okamžitě.Kolo občas protřepáno a pokládáno střídavě na levou a pravou stranu.Tím dojde k dobrému zacelení kolem patek.Při tlaku 2,75b šířka pneu 39mm.

20.12.2019

Zadní kolo komplet hotovo,nahozeno s 427g Maxxis Xenith.Tlak opět drží parádně.Výplety utaženy okolo 100kgf.Nasazena kazeta Sunrace 12-24z.7-mi kolo je dávno za zenitem,ale na tomto stroji se jezdí převážně okolo vody a proto je rozsah 42/11-21z(12-24z)zcela dostačující.

2.1.2020

Na shimano SG-A 42z převodníku najeto cca 15700km.zatím je stále v kondici,problém s padáním řetězu žádný.Časem ho nahradí 42z/130BCD NW.

31.1.2020

Vylepšení stroje v nejzásadnějším komponentu a to v kolech nebude pro letošek jediné(+BBB WF upínáky na inbus).Proběhne rozborka čelistí brzd Avid SD 3,konkrétně promazání čepů a do botek přijdou vychytané Koolstopy dual compound,černá/losos.Trubičky vedení mám ověřené od BBB. Lanka budou všechny nerezová.Řadící bowden Shimano SP-41,u šaltru Shimano koncovka s brčkem a gumovou prachovkou+nové otočné řazení SunRace.Řidítka přijdou lehké hliníkové Litepro s novými gripy 4Race.Původní ocelovou vidlici nahradí opět pevná ze stejného materiálu,zn.Force.Výše zmíněná sedlovka s redukcí doplní poslední komponent tuningu.

24.3.2020

Karbonová sedlovka 27,2mm s 25mm ofsetem osazena v rámu přes redukci(27,2/30,6)poskytuje velkou dávku komfortu v porovnání s předchozí Ritchey comp alu 30,6mm.Ušetřeno 75g.Výměna původní sedlové objímky Author za M-wave,úspora 24g.

7.4.2020

Nasazeny nové TLR kola(-250-300g),kazeta SH hg 70 11-19z+al lr(-24g),upínáky BBB wf(-40g),řetěz Sh xtr/dura 9 a pedály Wellgo MG 8(-110g).

22.4.2020

Nová řadící SIS páčka SunRace M96 a nové řadící bowdeny Sh sp 41 a nerez lanko.Nasazeny nové pěnové gripy a zároveň sundány rohy.Zpět vrácena kazeta SunRace 11-21z(+alu red lr).Na závěr výměna původního ocelového víčka hlavy a šroubu za originál Ritchey Scuzzy comp a ti-ni M6x35 šroub.

10.6.2020

Nasazeny řídítka Litepro Spirit,555mm(140g),zrepasované rohy BBB(nové neopreny+ti šrouby),nerez lanka,nové bowdeny SunRace,Jagwire těsněné koncovky,špalky KoolStop červené,

27.10.2020

Letos zatím najeto cca 3800km,nepodařilo se mi odstranit pískání Kool stopů v přední brzdě ani po několikátém nastavení.Menší problém byl s únikem tlaku v zadním kole,po doplnění cca 100mL NT race byl klid.Provozní tlak v bezduších se mi osvědčil okolo 3,5b,pod 3 bych už nechodil.Menší nevýhoda je častější dofukování,najeto cca 2500km.Pocitově to jelo super,z excelentmích Xenithů se podařilo vymáčknout maximum,40mm postačilo na svižnou jízdu a solidní tlumení vibrací.Daší porci pohodlí přidala karbonová sedlovka.Na zimní provoz přijdou kola lx/mavic a opět pneu Maxxis Detonator,ale s dušema.V zadním kole stále používám 20.letou Michelin Airstop,která stále drží dobře tlak.Dolů půjdou pedály Wellgo MG8  a nahozen byl sh xt řetěz místo xtr.

27.11.2020

Sundána 42z Shimano (44g) alu placka a nahrazena robustní low end 42z ocelovou(155g) na zimní provoz.Na to jak je Shimano tenká a subtílní,tak po 20tkm (z toho cca 5tkm na parafínovém mazání) nejeví žádné větší opotřebení.Stejnou dávku dá ještě s přehledem.Na jaro přijde pak tahle ocelová vyměnit za N.W. verzi,moderní nepadací převodník 42z rovněž v alu provedení.

10.12.2020

Precizní placka narrow wide od JaL 42z/130bcd.Provedení je robustní,s tuhostí(ohybem) při záběru určitě nebude problém.K novému převodníku přijde i nový řetěz KMC X-93 a kazeta Sh HG 70 11-21z.Ale to až na jaro,za pěkných podmínek venku,

14.12.2020

Schwalbe Kojak,1,35" drátovou verzi 379 a 413g(Performance line race guard) jsem vozil cca 7 sezon,bez jediného defektu na turistickém speciálu.Teď mi tu leží 2,0" verze performance v drátu s 506 a 546g.Guma je hladká jako Maxxis Xenith,ale je to oproti Xenithu znatelně větší balon.Dorazí ještě verze liteskin v drátu a liteskin v kevlaru.Časem budou testovány na pracovním stroji v letním provozu a nejspíš bez duše.Na závěr k Maxxisu,poslední Xenithy v kevlaru dorazily v retro designu s nízkou váhou 391 a 411g.Tyto gumy jsem poprvé otestoval v roce 2003,byla to doba kdy se najížděly objemy na MTB na silnici(hlavně na 24h závody) a jezdily se průměry nad 30km/h  při trasách přes 100km.Nebo taky letních 215km a průměr 26,5km/h při objížďce Slezké Harty v roce 2004 s kolegou z teamu.

19.12.2020

Tak lite skiny  jsou doma,drát vypadá jak normal verze a taky váží 554g.Ale top verze v kevlaru a ve stejném rozměru 26x2,0" váží 487g.Ideální bude kombinace kevlar 487g dopředu a 506g drát dozadu.Provozní tlak bych viděl okolo 2,5-2,75".Hmotnostně oproti M-xenithu to bude  cca 150-200g navíc,ale to přibude grip a pohodlí.

13.1.2021

Na jarní provoz měly původně přijít kliky Sh 105 octalink v dutém provedení.Nedopadlo to jak mělo a proto je tu náhrada v podobě klik Sugino RD 7500 octalink (V1) 175mm.Ty jsou velice kvalitně provedené,rok výroby počítám okolo r. 2000.Rozteč je rovněž jako u staré stopětky 130mm(BCD).Spolu s převodníkem JaL 42z,šrouby Motsuv a osou Sh octalink BB 5500(105) 109,5mm dá tento komplet cca 900g.

20.1.2021

Jarní verze bude konečně pod 10kg.

Komponent:                             Značka,materiál,velikost atd.     hmotnost(g)
rám Author Basic 21" 2150
vidle Author cr-mo 999
hlava Ritchey sc comp.+ti-ni bolt M6x30 163
představec Zoom 3d 130+carbon spacer 10mm 170
rohy BBB trail monkey +neoprene 106
řidítka Litepro Spirit 555mm 140
gripy Point foam 60
řazení Sunrace TS 77
lanka+bow Stainless+SP 41+Jagwire nossed caps 135
brz.páky Avid fr-5 148
brzdy Avid sd 3,tektro bolts+kool stop red 430
šaltr Shimano Sora ss 248
sedlo Ergon SM-3 comp 259
sedlovka Carbon 27,2/350mm+shim 30,4/27,2mm 235
upínák M-wave 23
kliky+přev Sugino RD 7500 175mm+JaL 42t+Motsuw bolts 647
osa Sh bb 5500 octalink 250
pedály Wellgo Mg-8 241
řetěz KMC x-9-93 270
kazeta ZTTO 11T + Sh hg 70 12-19t+al lr ZTTO  7.speed 173
upínáky BBB wf II 77
náby Sh lx 570 32h 524
dráty+nip Sapim Race+CN spoke ac 144 392
ráfky WTB DX 23 902
pásky Rubena tlr kit+tlr tape 108
duše No tubes sealant 133
pneu Maxxis Xenith kevlar 26x1,5" 838
    9898

10.3.2021

Na jarní provoz se vrátí letité(2004) kola Sh XT-Mavic-Richey WCS obutá něměckými Kožaky-Schwalbe Kojak 26x2,00".Hmotnost okolo 550g(nejtěžší kusy).Na ráfku 17mm při 2,75b se roztáhnou na cca 44mm(real 1,7").Současně je budu kombinovat s loňskými bezdušovými Sh LX(2001)-WTB-Sapim obutými do Maxxis Xenith 1,5".

21.3.2021

Na test dorazila kazeta SUNSHINE 11-23z 8.Ta je propracovanější,lehčí a levnější než levná SunRace 11-23 8.Bude upravena na 7.kvalt verzi 11-21z a s hliníkovou závěrnou maticí Litepro 5g.

27.3.2021

Po roce konečně nasazena nová pevná vidlice,místo původně zvažované a těžké Force putovala na kolo lehounká Author cr-mo (999g) s poměrně subtilníma nohama.Zde lze očekávat mírný nárůst pohodlí.Při té příležitosti zrepasovana(po více než deseti letech)hlava Ritchey Scuzzy comp,vazelína v horní misce(Motorex zelená) byla úplně čistá,ve spodní misce špinavá,ale ložiska bez koroze.Hlava byly původně na celopéru Merida Cobra 2001-2008,pak už na pracovním stroji.I po dvaceti letech má hladký chod.

17.5.2021

Od 22.4.2021 nasazeny opět bezdušové kola spolu s Xenithy.A od 29.4.2021 komplet nový pohon s kazetou SunShine 11-23T+11T alu black Litepro lr+osa sh BB 5500,kliky Sugino RD 7500 octalink,NW převodník JaL 42T a řetěz KMC X-9-93.

6.11.2021

Všechny výše uvedené komponenty makaly letos (3500km) na jedničku.jediným zklamáním byl řetěz ze "sáčku",ten jsem dokonce přetáhnul přes doporučenou mez.Xenithy mají za sebou 6000km bez jediného defektu a to nejezdím nikdy na lehko.Letošní nájezd pracovního bajku se blíží 5tkm.To celkový nájezd od roku 2009 překonal 45.000km.

28.9.2022

Bajk byl v průběhu sezony  degradován do původní podoby,tzn. zpět původní sedlo,sedlovka,vidlice apod.Až na řazení,šaltr,řidítka a malé drobnosti.Na provoz v bordelu bude stačit,nahradil ho Sypder Stor.