Jdi na obsah Jdi na menu
 


SPYDER Stor,commuter II.

5. 4. 2022

Po třinácti sezonách je třeba obnovit vozový park co se dojíždění do práce týče.Levný rám s lakem na míru,s vysokou hlavou,dlouhou horní trubkou i zadní stavbou se jevil jako ideální ke stavbě.Doplněno alu vidlicí s ocelovým sloupkem,gravel oblouky,silničními dualy a brzdami cantilever.Převody omezeny na 42/11-21z 9 rychlostí.Kola 26x1,5(26x2,0).Hmotnost biku je cca 9950g.

rám Spyder Stor 21" 2140g
vidle XLC al/cr-mo 980g
hlava BBB + Mortop NU1 al bolt 112g
představec Kore 90mm (143g)+20mm carbon spacer 154g
řidítka Uno gravel bar 460/520mm 313g
gripy 4Race cork road 60g
řazení+b.p. Sensah 2x9 dual 454g
lanka+bow Stainless+Sh sp 41+SunRace+trims Risk 154g
brzdy XLC(Tektro 920) cantilever,full tuned,ti+al 275g
šaltr Sh Tiagra 4601(10.speed) 259g
sedlo Ergon SM-3 comp 259g
sedlovka USE alien al 190g
upínák Tektro canti+ti bolt  F+R holder 78g
kliky Sugino+42T nw chainring+full alu bolts 616g
osa Sh ultegra BB 5500 octalink 118mm 268g
pedály X pedo RF S1 244g
řetěz KMC  X-9  104 links.+conect 259g
kazeta Sram PG 970 11-21T 9 165g
náby Sh deore LX 520g
upínáky XLC bolt on 67g
dráty+nip Sapim Race+CN spoke ac 144 392g
ráfky WTB DX 23 902g
pásky Rubena tlr kit+tlr tape 108g
duše No tubes sealant 133g
pneu Maxxis Xenith kevlar 26x1,5" 838g
Celkem:                                                    9940g

19.04.2022

Hotovo,nasazen nosič Sport arsenal alu.

27.2.2023

Maxxis Xenith 26x1,5" kevlar nahradí po 8555km(bez defektu) Schwalbe Kojak 26x2,00".Těch 10tkm by zadní guma nejspíš dala,ale na pracovním stroji požaduji co největší spolehlivost,navíc zadní brašna někdy veze značnou zátěž.Pěkných 411g u Maxxisu na předním kole nahradil 494g u Schwalbe,obé v kevlatovém provedení.Hmotnost navíc je daní za větší objem gumy,provozní tlak bude nižší(cca 3bary misto 3,5baru) a tím pádem naroste pohodlí a grip gumy.Otázka zvětšení valivého odporu bude předmětem jarního testovámí.Největší opruz byl ale novou gumu nazout.Patky jsou mírně volnější,navíc se nejedná jako u předchozí o TLR gumu.Po x pokusech se vzdušníkem a mýdlouvou pěnou jsem nakonec strhnul spešl Mitas gumovou tlr  pásku a pod ní dal jednu vrstvu tlr pásky ZTTO o síle cca 0,1mm.Ta desetinka navíc pomohla nahodit novou gumu bez problému i dílenskou pumpou.Před nasazením pneu do patek jsem nalil cca 50-75mL NT race tmelu i s vlákny přímo do ní.Na 16mm ráfku,při tlaku 3bary je šíře Kojaku 45mm.

2.3.2023

Zadní guma Maxxis(427g) rovněž vyměněna za Schwalbe Kojak(518g),ale v drátové verzi,tu jsem navíc nikdy nenasazoval bez duše,doplněno cca 100mL NT race tmelu,problémy s utěsněním trochu větší.Při té příležitosti vyměněno 8 poškozených drátů Sapim race 262mm.

5.3.2023

Kola po doplnění kazety Sram PG 970 11-21z  připraveny na sezomu.

12.3.2023

Sedlo Ergon SM 3 (S) půjde dolů a nahradí ho  Ergon SM 30 v širší verzi S/M.Hmotnost je už trochu vyšší,zřejmě také díky plným lyžinám.Ve finále sedlo zřejmě skončí na turistickém speciálu Fort.Řetěz KMC X-9 nahradí Shimano HG 93.

13.1.2024

Na nejvíce ježděný bajk(3500km-2023) přijde nový řetěz nejspíš od KMC.Pracák má mít pořádné blatníky,původní se neosvědčily a proto mám nachystané k montáži  XLC MG-F03 26“ šíře 51mm.