Jdi na obsah Jdi na menu
 


Road tubeless

4. 2. 2017

Neustále se řeší materiál rámu kola.Ať ocel,karbon,titan,hliník.Rozdíly jistě budou.Ale ve stejné kvalitativní úrovni relativně malé,co se týká ohledně pohlcování vibrací.Vlastní kola s vhodným obutím se správným tlakem ovlivní jizdní vlastnosti mnohem více.Rozdíl v pohlcování vibrací rámem(HT) je v porovnání s pneumatikami zanedbatelný.Od foukání extrémních tlaků u MTB jsem dávno upustil,je to k ničemu.U silničky bych se chtěl dopracovat k podobnému výsledku.Jezdím raději delší trasy,kde je tělo více zbité z vibrací od vozovky.

Po pětiletém bezproblémovém provozu bez duše u MTB letos vyzkouším tento systém i u silničky.Abych byl úplně přesný,menší problémy se vyskytovaly a to u nejvyšších verzí Schwalbe Racing Ralph EVO (26x2,1" 460g).Běžné kamení a lesní terén byl zcela bez problému,ty nastaly až na cestách posypaných makadamem.A ten je snad taky ve více verzích,mám ve svém okolí vyzkoušené cesty,kde mně defekty potkávaly pravidelně.U bytelnějších verzí pneu,Rocket Ron 2,35" ss,Racing Ralph performance,Nobby Nic 2,35" ss jsem defekt za dvě sezony(4500km) nezaznamenal ani jeden.I vysychání tmelu je ve hmotnějších pneu menší.Tmel používám osvědčený Notubes.Tlak se mi osvědčil do 2 barů.V případě mohutného Rocket Ronu 26x2,35" na 19mm ráfku a pevné vidli šlo jít v klidu k 1,5baru.Rozumný kompromis jsem si zvolil cca 1,75 baru,HT bike,85kg jezdec.

U bezdušového provozu je obecně lepší vozit objemově větší pneu.Proto u silničky zvolím 25mm tbl pneu Schwalbe Pro one.Nahradí letité a jistě skvělé Continental GP 4000 23mm.Kola Mavic Ksyrium jsou na použití bezduše připravené,stačí nahodit pneu,našroubovat ventilky a nalít cca 2x30ml tmelu.Dle měření vychází u 25mm tbl pneu při tlaku 7 baru menší valivý odpor než u 23mm Continental GP 4000 s vyšším tlakem.Plusem pro bezduši bude velký nárůst pohodlí,gripu(nižší tlak a větší objem pneu)a zacelení malých defektů.Hmotnostní nárůst vychází cca 30g na kolo.Otázku životnosti tubeless pneu ukáže čas,Continental GP 4000 nasadil laťku poměrně vysoko.

19.12.2021

Bezproblémový provoz bezduší u silničky RB.

Zapleteny staronové kola v kombinaci nábojů BITEX RAF 16 a RAR 16 na 32 děr,drátů CN spoke aero 424 a CN ac 144 al niplů,celek doplněn tlr ráfky DT swiss R460.Celková hmotnost páru 1589g (1591g se zadní levou koncovkou RAR 135mm).

22.12.2021

Na příští sezonu se vracím ke Schwalbe pro ONE.Na přední kolo půjde vybraná(ze sedmi skladových kusů)starší verze s hmotností 268g,Na zadní kolo půjde nová verze  Addix SuperRace V-Guard s 267g,po nahození na 18mm ráfek a tlakem 7 barů dává 26mm na šířku.Nová směs Addix slibuje,alespoň dle mých zkušeností z mtb gum větší životnost.