Zapletené silniční kola pro RB
Stávající letité Mavic Ksyrium 1775g(2002)z původního Cannondale R1000,nyní RB RR hodlám příští rok provozovat bez duše.Ráfky jsou uzavřené s fore kalíšky,páska tudíž není třeba.Ventilky přijdou originály od NO Tubes,tmel rovněž a obutí zastane Schwalbe pro one 25mm.Kola jsou držáky,předloni proběhla repase ořechu a kola makají bez problému.Jako druhý pár jsem chtěl něco lehčího,s podobnou šířkou ráfku(14 vs.15mm).Náboje jsem volil Bitex model RAF 16 a RAR 16.Líbí se mi precizní zpracování a hlavně jejich 6-ti praporkový ořech budí dojem solidní životnosti.Při lidové ceně je na skvělé úrovni i hmotnost páru 340g.Ráfky byly zvoleny Remerx Alcyon za hubičku, s 861g pár.Za to jsem přidal na drátech CN spoke aero 424 a niplech AC 144.Celkový set bude okolo 1550g.Obutí bude v opěvovaných českých TUFO Calibra 25mm s dušemi rovněž českého výrobce Rubena/Mitas.Pásky v ráfku zastanou šuplíkové textilní Maxxis Flyweight 44g.
19.1.2018
Délka drátů dle kalkulátoru DT swiss vyšla přesně.Předek 292mm obě strany,zadek L-290mmm,P-288mm.Předek utáhnut pomocí tenzometru na cca 105kg,zadek P-strana na 130kg.Centrování kol byl trochu oříšek.Alcyon má díry vůči ventilku opačně než konkurence Mavic,DT swiss,Superstar,Sun rims.Centrování předního kola byla celkem hračka,ale zadní bylo peklo.Několikakeré přehození výpletu a i preventivní výměna alu niplů po pátem zapletení.Zadní kolo se nedařilo vystředit,kdy za zadní pravé dráty byly přetaženy přes 130kg a levé volné.Nakonec jsem přetánul pravou stranu extrémně doprava a utáhnul okolo 100kg.Pak po dotahování levé se podařilo dosáhnout kompromisu kdy pravá je dotažena na cca 130kg,levá je přimě řeně tuhá,ale ideál to není.Spoj ráfku je značně tuhý a pravá straná je tím pádem přetažená a levá volná v porovnání se stejnými dráty.