Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zapletené silniční kola pro RB

22. 11. 2017

Stávající letité Mavic Ksyrium 1775g(2002)z původního Cannondale R1000,nyní RB RR hodlám příští rok provozovat bez duše.Ráfky jsou uzavřené s fore kalíšky,páska tudíž není třeba.Ventilky přijdou originály od NO Tubes,tmel rovněž a obutí zastane Schwalbe pro one 25mm.Kola jsou držáky,předloni proběhla repase ořechu a kola makají bez problému.Jako druhý pár jsem chtěl něco lehčího,s podobnou šířkou ráfku(14 vs.15mm).Náboje jsem volil Bitex model RAF 16 a RAR 16.Líbí se mi precizní zpracování a hlavně jejich 6-ti praporkový ořech budí dojem solidní životnosti.Při lidové ceně je na skvělé úrovni i hmotnost páru 340g.Ráfky byly zvoleny Remerx Alcyon za hubičku, s 861g pár.Za to jsem přidal na drátech CN spoke aero 424 a niplech AC 144.Celkový set bude okolo 1550g.Obutí bude v opěvovaných českých TUFO Calibra 25mm s dušemi rovněž českého výrobce Rubena/Mitas.Pásky v ráfku zastanou šuplíkové textilní Maxxis Flyweight 44g.

19.1.2018

Délka drátů dle kalkulátoru DT swiss vyšla přesně.Předek 292mm obě strany,zadek L-290mmm,P-288mm.Předek utáhnut pomocí tenzometru na cca 105kg,zadek P-strana na 130kg.Centrování kol byl trochu oříšek.Alcyon má díry vůči ventilku opačně než konkurence Mavic,DT swiss,Superstar,Sun rims.Centrování předního kola byla celkem hračka,ale zadní bylo peklo.Několikakeré přehození výpletu a i preventivní výměna alu niplů po pátem zapletení.Zadní kolo se nedařilo vystředit,kdy za zadní pravé dráty byly přetaženy přes 130kg a levé volné.Nakonec jsem přetánul pravou stranu extrémně doprava a utáhnul okolo 100kg.Pak po dotahování levé se podařilo dosáhnout kompromisu kdy pravá je dotažena na cca 130kg,levá je přimě řeně tuhá,ale ideál to není.Spoj ráfku je značně tuhý a pravá straná je tím pádem přetažená a levá volná v porovnání se stejnými dráty.