Mrázek HT road 2012-20
15.12.2014
Po téměř tříletém provozu biku Mrázek HT 12 v SS verzi sem se odhodlal upgadovat ho na více převodů.Volil sem osvědčené komponenty.Šaltr sram x-9 sc,kazeta sh xt 11-36(10),řetěz kmc x-93 10,řazení sh slx(660) 10 pouze pravé.Celek funguje precizně,krok řazení i šaltru je stejný 1:1.Prozatímně nasazen převodník 32z,nahrazen bude speciálem od Absolute Black 34z.Kompletní bike zatíží váhu necelými 9,1kg.
rám | mrázek columbus zona 20,5“ (520mm) | 1955 |
vidle | exotic rigid carbon 445 (sl.220mm),ti bosses | 887 |
hlava | aerozine black+alu bolt | 97 |
představec | syntace f-99+kcnc hollow spacers(3,5,10mm) | 117 |
řidítka | use atom flat | 135 |
gripy | velo foam | 19 |
řazení | sh slx 10.speed+ti bolts | 123 |
lanka+bow | nerez+jagwire | 130 |
brz.páky | sh xtr | 166 |
brzdy | avid sd 7+alu,ti bolt,nut+BBB tube | 347 |
smyk | ||
šaltr | sram x-9 sc | 203 |
sedlo | vertu | 175 |
sedlovka | thomson elite layback 27,2/410mm+ti hardware | 277 |
upínák | vč.rámu | 0 |
kliky | truvativ stylo+absolute black 32(34)T | 585 |
osa | sunrace 107mm | 266 |
pedály | exustar pm-25+ti bolt | 271 |
řetěz | KMC x-9 93 10 105 links+konector | 248 |
kazeta | sh xt 11-36 10.speed(11-13-15-17-19-21-24-28-32-36) | 338 |
náby | sh xtr | 415 |
upínáky | Bolt-on ti black | 43 |
dráty+nip | dt revo | 303 |
ráfky | Sun elq21 | 787 |
pásky | rubena+ventilky | 110 |
duše | tmel notubes | 130 |
pneu | schwalbe RaR 2,1" tlr pcs | 936 |
poznámky |
9063 |
25.10.2015
Konečně je na trhu dostupná kazeta s velkým rozsahem 11-42z 10.speed Sunrace-ms-3-11-42t-10.speed-steel-lr10-champagne-steel-lr.
6.1.2016
Zadní měnič už je taky doma.Deore XT M8000 GS s 273,5g.Díky kazetě, šaltru a možném prodloužení řetězu dojde k navýšení hmotosti o cca 200g.Zvětší se ale převodový rozsah o převod 34x42z.
8.1.2016
Po menších problémech je vše nahozeno a seřízeno.Zádrhel byl v mírně atypické patce na rámu.Kompletní bike se vejde do 9,3kg.
4.1.2018
Radikální přestavba biku z MTB na ROAD(fitness) verzi.Většina stěžejních komponentů zůstala,změnily se hlavně kola,z 26" MTB přechod na 28" road.Rám neobsahuje navářku na kotoučovou brzdu,tudíž jsou na v-brzdách použity adaptéry pro posunutí brzdových špalíků o cca 1" nahoru,25mm pneu se vejdou s rezervou.Díky tomu je možno střídat 2 páry kol,mezi rámy Mrázek a RB.Převody zvoleny 2x9 (44/32-11-23).Hmotnost biku okolo 9kg dle zapletených kol.
rám | mrázek columbus zona 20,5“ (520mm) | 1955 |
vidle | exotic rigid carbon 445 (st.220mm),ti bosses | 887 |
hlava | aerozine black+alu bolt | 97 |
představec | syntace f-99+kcnc hollow spacers(3,5,10mm) | 117 |
řidítka | use atom flat | 135 |
gripy | sting foam | 19 |
řazení | sram x-7 3x9 | 260 |
lanka+bow | nerez+jagwire | 130 |
brz.páky | sh xtr | 166 |
brzdy | avid sd 7+alu,ti bolts+nuts +litepro adapters | 409 |
smyk | Sh deore lx+ ti bolt | 136 |
šaltr | sram x-9 ss | 203 |
sedlo | vertu | 175 |
sedlovka | thomson elite layback 27,2/410mm+ti hardware | 277 |
upínák | incl. frame | 0 |
kliky | TruVativ Fived 175mm,Sh deore XT 44/32T | 700 |
osa | sunrace 107mm | 266 |
pedály | exustar pm-25+ti bolt | 271 |
řetěz | KMC x-9 93 10 107 links+konector | 260 |
kazeta | Sram 11-23T+token lr+11.speed spacer | 185 |
náby | Bitex RaF+R 16 32h | 340 |
upínáky | Bolt-on ti black | 43 |
dráty+nip | CN spoke aero 424 64x + CN alu nipless | 330 |
ráfky | RMX alcyon 32h no stickers | 861 |
pásky | maxxis fly weight | 44 |
duše | rubena | 166 |
pneu | Tufo calibra 25mm | 486 |
poznámky | 8918 |
6.5.2019
Na zadní nábě Bitex RAR 16 vyměněna levá koncovka M10x130 za M10x135mm.Cena je velmi lidová.Navíc se povedlo lépe docentrovat zadní kolo do 135mm zadní stavby.Ráfky Remerx Alcyon jsou sice levné a lehké(430g),ale centrování při použití lehkých drátů je celkem peklo.Přední kolo je ještě OK ale ráfek zapletený na zadním kole se zřejmě nepovedl.V místě spoje je značně tuhý,tím pádem se přepínají dráty.Jednou z možností je přepletení na ráfky DT R460.Ty by měly mít stejné ERD jako Alcyony.Plus pro Dt je větší vnitřní šířka 18mm,větší tuhost ráfku a TLR kompatibilita.
10.10.2019
Dorazily DT swiss R460,622x18mm,32děr s 460g.V zimě se bude zřejmě přeplétat.
30.10.2020
Ráfky stále leží v dílně,přes zimu to snad zmáknu a na kola obuju Schwalbe Pro one 30mm dopředu a One 28mm dozadu.Samo že duše se už nevrátí.
17.12.2021
Dnes během přestávky při výkonu povolání jsem si uvědomil,že mám značné resty co se týče materiálu a jeho uvedení do provozu.Přepleteno přední kolo z Remerx Alcyonu na DT R460.Pokud se přiloží ráfky k sobě a špice se přehazují postupně po jedné,práce je hotová za chvíli a odpadá provlíkání drátu pod dalšími.
19.12.2021
Ráfky přepleteny,přední kolo 740,5g a zadní 850,5g.