Jeseníky

15. 5. 2010

Do Jeseníků jezdím na kole už deset let.Kolo jsem si tam dovezl autem nebo vlakem.Od roku 2002 se jezdilo po vlastní ose ve dvou až šesti lidech.První den tam a druhý popř.třetí den zpět.Vždy to bylo zhruba 350-500km za dva,tři dny.

2000

Jelo se v červenci autem ve třech lidech na čtyři dny.Počasí bylo deštivé.Byli jsme na Pradědu,Rejvízu,Červenohorském sedle,Zlatém Chlumu.Spalo se v autě a v kempu v Jeseníku.

2001

Tentokrát jsme jeli jen dva.Vlakem spolu s koly jsme večer dorazili do Jeseníku.Počasí bylo solidní.Navíc jsme navštívili Zlaté Hory a Dlouhé Stráně,Nýznerovský vodopád,Smrk.Za pět dnů jsme najeli cca 350km.Opět jsme se ubytovali v kempu v Jeseníku.

2002

V tomto roce byl pobyt nejdelší od 14.8. do 22.8.Do Jeseníku jsme jeli  vlakem, ve dvou,najeli jsme 485km.Ráno cestou na vlak vytrvale pršelo.I po příjezdu dopoledne do Jeseníku déšť neustával.Tak jsme cca 5km jeli v dešti na kolech do penzionu MIREI.Večer jsme se šli kousek projít po Domašově ještě za deště.V noci se ale vypršelo a ráno už byly jen mokré silnice.

14.8.   příjezd 7km
20.8.   domašov-jeseník-lipová lázně-horní lipová-jeseník lázně- 45km
  jeseník-domašov
21.8.   domašov-jeseník-lipová lázně-ramzová- 53km
  (lanovkou přes čerňavu na šerák a obří skály)-
  ostružná a zpět do domašova přes jeseník
22.8.   odjezd  vlakem domů  22km

Na podzim téhož roku jsme uskutečnili první přejezd po vlastní ose směr Nový Jičín,Fulnek,Opava,Krnov,Holčovice,Rejvíz ,Domašov.Počasí bylo parádní,jasno.Akorát ranní teplota se blížila skoro nule.Až do Krnova to jelo skoro samo,s větrem v zádech.V krnově jsme poobědvali a pokračovali dále směr Holčovice,Rejvíz.Spalo se opět v penzionu MIREI.Druhý den se jelo zpět.Ten byl deštivý.Z Domašova přes Vidly až do Bruntálu pršelo.Bylo 12°C.Kolem Slezké Harty,Kružberku se udělalo slunečno.Za Vítkovem jsme viděli že opět vjedeme do deště a od Suchdolu nad odrou tomu bylo skutečně tak.Mírný deštík pokračoval skoro až domů.Najeto 340km.

2003

Akce proběhla 10. a 11.5. Jelo nás šest.Vyjíždělo se v 8:30.Trasa byla Nový Jičín, Kunín, Suchol n/Odrou,Odry,Jakubčovice,Potštát,Velký  Ujezd,Olomouc,Šternberk,Komárov,Paseka,Dlouhá Loučka,Valšovský Důl,Ondřejov,Rýmařov,Malá Morávka,Karlova Studánka,Vidly,Domašov.

Na květen bylo skutečně letní počasí.V Jakubčovicích jsme mou vinou trochu zakufrovali a místo na Vítkov jsme jeli spodem pod Libavou směr Poštát.Na oběd jsme zastavili v Komárově za Šternberkem.Dnes tam už hospůdka neexistuje.Po obědě jsme pokračovali přes Valšovský Důl a krpálem přes Ondřejov do Rýmařova.Odtud dále do Karlovy Studánky kde byla malá pauza,doplnili jsme léčivou vodu z pramene.Teď už nás čekaly poslední dva kopce přes Vidly a sjezdík do Domašova.Pod kopcem jsme udělali společné foto.Celá trasa se jela velmi ostře.V kopcích připommínala spíš závod.Najeli jsme 190km,při průměrné rychlosti přes 28km/h.Všichni jsme jeli na horských kolech,ktreré byly obuty plášti 1,3-1,5".Navíc byl kažý byl obtěžkán menším batohem na zádech,kde si vezl nejnutnější věci na dva dny.Ubytování nás opět čekalo v penzionu MIREI.Sedělo se dlouho do noci,bylo třeba doplnit energii na druhý den.

Druhý den začal již nočním deštěm,tak že po vydatné snídani jsme se rozhodli že sjedeme na vlakové nádraží do Jeseníku.Neustále pršelo proto jsme spolu s koly dojeli vlakem až do Olomouce.Někdo pokračoval vlakem až domů,ostatní šlapali po vlastní ose do Lipníku n/B,kde jsme si dali pauzu na oběd.Počasí bylo slunečné.Pak jsme pokračovali do Hranic na Moravě a přes Hustopeče domů.Ujeli jsme rovných 100km.

2004

Tento rok nás poprvé nepronásledoval déšť.Za to jsme si užili větrného počasí.Snad tři čtvrtiny trasy jsme jeli proti ukrutnému větru.Poctivě jsme se ale střídali na špici,tak to celkem jelo.

Trasa tentokrát vedla přes Lešnou,Odry,Vítkov,Budišov nad Budišovkou,Moravskyý Beroun.Zde děláme krátkou pauzu před potravinama a kupujeme čokoládu a nějaké drobnosti.Doplníme energii a pokračujeme dále.Sjíždíme o Dětřichova.Posléze opět stoupáme,jedeme přes Rýžoviště do Rýmařova.Máme hlad a proto zastavujeme v u místního hotelu na oběd.Po obědě pokračuje směrem na Skřítek,ale špatně odbočujeme a omylem sjíždíme z kopce do Bedřichova.No nic,to co jsme sjeli musíme opět vyšlapat zpět a nakonec vyjíždíme na Skřítek.Zde chvíli stojíme,fotíme.Poté nás čeká relativně dlouhý sjezd do Sobotína.Odtud zase do kopce a z kopce do Loučné nad Desnou.A je před námi závěrečný kopec Červenohorské sedlo.,cca 10km.Dosud byla celá cesta prakticky proti silnému větru.Šlapeme tedy vzůru do sedla,ke konci stoupání soupeříme kdo bude dříve na vrchu.Nahoře děláme vrcholové foto.Trochu se přioblíkáme,jsme v 1000m n.m.,taky už je skoro 19:00h.Teď už jedeme prakticky furt z kopce.Letos nespíme v penzionu MIREI,ale v privátě v Lipové Lázni.Večer jdeme ještě na večeři.Po ní jdeme spát,jsme celkem utahaní,taky po více než 200km se není čemu divit.

Ráno po bezesné noci  se probouzíme do slunečného dne.Únava na těle je sice znát,ale dnešní trasa bude celá s větrem v zádech.Šlapeme na Ramzovou,jde to celkem ztuha.Po zdolání vrcholu následuje nekonečná jízda z kopce s  větrem v zádech.Pokračujeme přes Ostružnou,Hanušovice.Na oběd zastavujeme v Hosticích u Rudy n/M.Následuje jízda Hanou přes Leštinu,Úsov,Litovel,Olomouc.Ve městě trochu ztrácíme orientaci,ale nakonec se podaří najít cestu ven.Šlapeme Bredek,Dub,Rokytnici do Přerova.Odtud do Bystřice pod Hostýnem.

Před ní stavíme na večeři.Domů už je to cca 40km,sedáme na kola a poračujeme přes Kunovice a Branky domů.Rychlostní průměr máme přes 29km/h a ujeto přes 200km.

V červnu téhož roku jsme ve dvou udělali lehčí přesun do Jeseníků.Vlakem jsme dojeli do Zábřehu na Moravě a odtud pokračovali už po svých do Domašova.Jeli jsme přes Postřelmov a Bludov do Šumperku.Moc dobrý nápad to nebyl,provoz zdejší silnici byl o hubu.Nicméně dále už to byla pohoda.Dále jsme jeli přes Rapotín a pak do kopce na Žárovou.Nachazí se zde známý dřevěný kostelík.Ze Žárové to byl zase pěkný sjezdík dolů do Jindřichova.Ale poté opět stoupáme do Branné,jedeme zadem po cyklostezce přes Banjaluku a vyjíždíme v Ostružné.

Cesta byla ke konci dosti kamenitá.Na Ramzovou jedeme už po hlavní a zastavujeme v hospůdce na něco teplého k jídlu.Nicméně s oblushou je to zde horší.Pro jídelní lístek si musíme dojít a po skoro půlhodině na "suchu"  se zvedáme a sedáme na bajky.Ujedeme sotva 20m a přichází číšník.Ale už má smůlu,my už se nevracíme a jedeme pryč.Čeká nás sjezdík do Jeseníku.Taky využíváme místních cyklotras a jedeme kolem kempu Bobrovník.

2005

Vyjíždělo se v 6:00h.Ráno před odjezdem začalo poprchat.To nám moc dobré nálady nepřidalo.Ale po 5km bylo po dešti a cesta zcela suchá.V Jeseníku nad Odrou jsme měli problém se zadním kolem,vyzouvala se galuska.Chvíli jsme se s tím trápili.Nakonec jsme museli navšívit servis v Odrách,to nás zdrželo cca dvě hodiny.Zašli jsme na kafe a zákusek.Pak jsme ještě sehnali oboustranou pásku a dali zadní kolo spolu se servismenem dohromady.Vše se nakonec podařilo a další technický problém už nás nepotkal.Okolo 10:00h odjíždíme z Oder,počasí začíná být typické letní.Pokračujeme na Vítkov,Budišov n/B.Odtud jedeme lesní spojkou do Dvorců.Je tu pěkné převýšení a mizerný povrch.Ale mě to nevadí,protože jedu na horáku 1,5" ale ostaní na silničkách.Ze Dvorců je to podobné,jedeme liduprázdnými lesy až do Lomnice.Tady už začíná pěkný asfalt,následuje průjezd obcemi Rýžoviště a Vajglov.Jedeme stále proti mírnému větříku,ale neřešíme to.Není kam spěchat.Po příjezdu do Břidličné zvažujeme,že bychom mohli poobědvat.Ale je to tragédie,nedaří se nic najít tak po půlhodině odjíždíme.Nakonec se nám daří až po menším hledání najít menší hospůdku v Malé Morávce.Po pořádné obědě pokračujeme přes Hvězdu až  na Praděd.No po takové porci a dvou pivech to vůbec nejede.Chvíli se trápíme,ale po čase si jídlo sedlo a nakonec slavnostně pokořujeme nejvyšší horu Moravy.Děláme vrcholová fota,je opravdu nádherně.Po zhruba půlhodince se spouštíme dolů a děláme ještě pár fotek.Sjedeme přes Hvězdu do Karlovy Studánky a nějakou dobu se tu zdržíme.je třeba doplnit tekutiny ktreé jsme ztratili výjezdem na Praděd.Skoro si není kde sednout jak je tu plno.Po dvou hodinách opět sedáme na kola,překonáme Vidly a sjíždíme do Domašova do penzionu MIREI.

2006

Akce se nekonala.Jen jsem si z nostalgie dojel vlakem spolu s kolem až na Ramzovou a odtud putoval na bajku až domů.Bylo to 16.10.,tedy relativně na konci sezony.Těšil jsme se na pěkné podzimní slunečné počasí.Z toho nakonec sešlo.Jel jsem prakticky v mlze až domů.Dohlednost nebyla snad ani 100m.Sjel jsem z Ramzové do Jeseníku,všude mlha a zima.Tak jsem pokračoval dále přes Domašov do Videl.Tam jsem se alespoň jízdou do kopců  zahřál.

2007

Ve dnech 1.-3.6. se uskutečnila akce Jeseníky 2007.Ve čtyřech lidech vyrážíme v pátek krátce po šesté hodině směr Jeseník n/O,Odry,Vítkov,Budišov,Guntramovice,Stará Libavá.Je nechutná mlha,dohled tak 100-200m,ale celkem teplo.Okolo deváté hodiny se začíná počasí lepšit,a jedeme po liduprázdných silničkách směrem na Šternberk.Zastavujeme u pramene Těšíkovské kyselky a doplňujeme láhve a fotíme.Tachometry ukazují 100km.Cesta pokračuje do Šternberku,projedeme městem a jedeme na Uničov.Tady je to samá rovina a tak šlapeme stále 35-45km/h.Hledáme nějakou hospůdku na oběd a tu nacházíme na 140km v obci Libina.Motorest u Stříbrného Smrku sice z venku nevypadá nic moc,nicméně je zde příjemná obsluha,dobré jídlo a slušné ceny.Po hodince a půl vyrážíme k Šumperku,následuje kopec s párem serpentin,ale v zápětí svištíme z kopce.Městu Šumperk se vyhýbáme a jedeme na Vikýřovice,Sobotín,a nahoru do kopce na Maršíkov.Poté opět klesáme a vzápětí stoupáme do Loučné n/D a škábeme se do Přemyslovského sedla.Pak následuje super sjezdík do Františkova,kde nakonec zastavujeme a občerstvujeme se.Času máme dost,tak klábosíme s bikerem z Brna.Počasí je excelentní.Okolo páté hodiny nasedáme na kola a šlapeme do posledních kopců dnešní trasy.V Branné ještě děláme krátkou zastávku na „jedno“ a po chvíli jsme na Ramzové,ze které to fičíme do Jeseníku.Ten projíždíme obchvatem a uhýbáme vpravo do Domašova.Máme v nohách 210km,průměr skoro 28km/h a přes 2km nastoupány.Jsme docela unavení a tak vítáme pohodlné ubytování v penzionu Mirei.Ten se nám již několikrát osvědčil.Prvotřídní kuchyně a ubytování,večer hrajeme šipky a doplňujeme tekutiny.Okolo jedenácté hodiny jdeme spát,ať nabereme síly na druhý den.Okolo půl paté ráno mně budí déšť bubnující na střechu.Naštěstí po půl hodině ustává.Znovu usínám a budím se spulu s ostatními okolo sedmé.V osum nás čeká snídaně a poté sedláme stroje a šlapeme přes Jeseník a Mikulovice do Zlatých hor.Děláme zastávku v cukrárně a doplňujeme tekutiny.Pak nás čeká stoupák do Heřmanovic a ve sjezdu nás chytá lehký deštík.Šlapeme furt z kopce do Vrbna p/P.Hledáme restauraci,ale daří se nám až za delší dobu na konci města.Po pravé straně je koliba,a tak neváháme a zastavujeme na oběd.Po obědě pokračujeme do Karlovy Studánky,tu projíždíme a uhýbáme vlevo na Hvězdu.A je to tu,čeká nás nejdelší stoupání naší akce přes Ovčárnu na Praděd.Čím více se blížíme vrcholu,tím více se horší počasí.Na Pradědu je pouhých 8st.c.Je taková mrha,že není vidět ani stožár vysílače.Ale pravé peklo má teprve přijít.Po krátké přestávce začínáme sjíždět dolů.Je zima a není vidět,všude je dost pěších.Někteří na nás hledí jak na blázny.Pod Ovčárnou nás chytá liják a proto jedeme hodně opatrně,brzdy moc nebrzdí.Na hvězdě se fotíme a opět míjíme Karlovu Studánku a šlapeme do Videl.Při sjezdu do Domašova nás chytá ještě větší déšť než před tím.Jedeme skoro deset kilometrů v té hrůze,není vidět na cestu,všicni jsme důkladně promočení a proto spěcháme do penzionu.Tam valíme přímo do horké sprchy a špinavé a mokré oblečení putuje do pračky a sušičky.Dnes máme 105km a 1,9km nastoupáno při průměru 22,5km/h.V jídelně se topí v krbu a my si u něho sušíme tretry vycpané novinami.Večeříme a zvažujeme večerní plán.Nakonec hrajeme „Člověče napij se“ a já vyhrávám všechy tři hry,i když o pití ta hra zrovna nebyla.Opět uleháme okolo jedenácté a ráno se zase budíme do deště.Ten nepřestává a tak hatí náš plán dojet domů po vlastní ose.Loučíme se s domácími a v dešti sjíždíme na vlak do Jeseníku.Přijedeme pozdě a tak tři hodiny čekáme.Sušíme oblečení a ve 12:45 sedáme na vlak směr Glucholazy,Krnov,Opava,Ostrava.Nakonec vystupujeme v Suchdolu n/O a šlapeme přes Nový Jičín domů.Celkem za tři dny to dalo cca 350km.V plánu bylo 500,ale bohužel nedělní počasí tomu neodpovídalo.Jinak se akce povedla,škoda že jsme jeli pouze čtyři.

2008

Ve dnech 18/19/20.7.2008 jsem podnikl výlet do Jeseníků.V pátek tedy časně stávám(4:30),po nezbytných raních úkonech,lehké snídani sedám na bika a v 5:00 vyrážím.Ten je obtěžkán brašnou,nosičem a blatníky.Jedu směrem na Jeseník n/O,Odry,Vítkov.Je celkem kosa,13°C,mlha,ale ta začíná postupně mizet.Za Vítkovem už začíná svítit slunce,to se hned jede příjemněji.Projedu Vítkovem,dále míjím Svatoňovice a sjíždím ke Kružberku.Počasí by dnes mohlo vyjít.Mám najeto 65km a cca 125km mně ještě čeká.Šlapu tedy dál a občas fotím.V Hořejších Kunčicích zastavuji u potravin a kupuji 2L kofoly,aby mi nechyběla energie.Okolo 10h zastavuju v Bruntálu.Praděd už je na dohled.Ale ten není tentokrát v plánu.Začínám stoupat do Malé Morávky a později Karlovy Studánky.Zde zastavuji a u studánku u cesty se trochu oplachuji.Sjíždím k restauraci a dávám si kafe a pivo.K obědu ještě nic nemají,ale mně to nevadí protožě už asi za hodinu obědvám v Ludvíkově.Po obědě pokračuji přes Mnichov a Drakov.Krásná lesní cyklostezka nemá chybu,potkávám zde několik cyklistů.Míjím kamenné torzo hutě a zříceninu hradu Koberštejn.Na něj jsem se sápal v r.2001 i s kolem.Cesta stále stoupá až k horskě obci Rejvíz,se známým rašeliništěm a hospodou.Tam se chvíli zdržím,kupuju nějaké suvenýry domů.Posléze pokračuju lesní pěšinou na rozhlednu Zlatý Chlum.Na rubenách flash 1,4" nabuřených na 5atm a pevnou vidlou je to peklo.Cesta samý šutr,nahoru,dolů,brašna sebou mele na nosiči.Se silniční kazetou s omezenými převody(11-24z 7.speed.)jedu místy na hraně.Aspoň že jsem doma nenechal malou placku 24z.Asi je to tím že celý bajk má cca 16kg.Pět km jedu snad půl hodiny.Konečně jsem u rozhledny,všude plno lidí,ale já se moc nezdržuju a pokračuju sjezdem do Jeseníku.Cesta už je o něco lepší,přesto by se širší pneu hodily.Aspoň že je sucho.Místy jsou pěkné výhledy na město a okolní kopce.V jeseníku jsem poměrně brzo,do penzionu to mám kousek,tak ještě něco pojezdím po okolí.Jedu tedy do Horní Lipové,omrknout jedno místo na kterém jsem v r.1990 stanoval.Chvíli zde spočnu,něco pojím a poté se vracím zpět do Jeseníku.Ještě se stavuji do Priz.lázní.Jsou na kopci nad městem,zde už na sobě cítím velkou únavu.Aby ne,před cca 12h jsem vyrážel z domu.Mám najeto 180km.Po návštěvě lázní sjížím do Jeseníku,dávám si v baru pivo a šlapu poslední km do penzionu v Domašově.Jsem na místě,bezmála mám 190km.Zdavím se z domácími,majitelkou Mirkou.Později se dostavuje i její muž Manfred,který teprve přišel z práce.Schovávám bajka a jdu do sprchy.Následuje dobrá večeře a několik piv.Nechám si také vyprat a usušit oblečení.Prostě komfort se vším všudy.Sedíme venku,je teplo.před půlnocí jdu spát.Zítra mně čeká další nabitý den.
Po vydatném (8h) spánku se probouzím do slunečného dne.Následuje bohatá snídaně,dnes jedu bez brašny a v krátkém,snad se mi lépe pojede.Sjíždím do Jeseníku a poté pokračuju do Lipové Lázně.Čeká mně výšlap k jeskyním Na pomezí a poté z kopce do Vápené a Žulové.Tady začíná rovina.Za Žulovou    uhýbám doprava přes Velkou Kraš do Vidnavy a odtud do Javorníku ve Slezku.Z Vidnavy je to do Javorníku kousek,jestě v potravinách v Horních Heřmanicích doplňuju láhve.Nad městem Javorník se tyčí Zámek Jánský vrch.Beru kolo na rameno a vybíhám schody nahoru k zámku.Z vrchu je panoramatický výhled do okolí a do nedalekého Polska.Po chvilce sbíhám a částečně sjíždím zpátky dolů a poté pokračuju směrem do Bílého Potoka a Bílé Vody.Jsem na nejsevernějším cípu Moravy.Polsko je zde ze tří stran.Výška nad mořem pouhých 300m.Za chvíli už stoupám lesní cyklostezkou na hřeben Rychlebských hor.Snad 2h jedu lesem stále do kopce,nikdo nikde.Dostávám se až k rozhledně na Borůvkové hoře.Vylézám nahoru a dělám několik fotek,je tu daleký rozhled.Jsou dobře vidět polské jezera,které jsou kousek od hranice.Od rozhledny sjíždím  do Travné,zapadlé obci rychlebských hor.Mám hlad a tak se zastavuji do místní hospody U oravců a dávám si guláš a dva kousky.Dneska večer tu proběhne "Pojiwo",hudební setkání českých a polských kapel.Bohužel musím zpět,den se krátí.Javorníkem jen projedu,za ním v pravo ještě odbočuju do Račího údolí a na zříceninu Rychleby.Už jsem docela utahaný,a proto odtud volím nejkratší cestu do penzionu přes Žulovou a kousek za jeskyněmi Na pomezí uhýbám vlevo.Do Jeseníku vjídím přes Priz.lázně. a poté do Domašova.Parkuju stroj,pak rychle do sprchy.Večeřím,pak nějaké to pivo a po posezení s domácími jdu okolo 23h spát.
Ráno,po snídani začínám okolo 8:30 opět šlapat.320km z předchozích dnů je celkem cítit.Úvodních 12km šlapu stále do kopce,rychlost nic moc 13-17km/h.Ještě fouká celkem protivítr.Na Červenohorském sedle se trochu přioblékám,jsem v 1000m n/m.Naposledy jsem tu byl v roce 2004.Sjíždím 10km do Koutů nad Desnou.Pak zase stoupám na Maršíkov a Sobotín.Odtud je to nekonečně do kopce,až k rašeliništi na Skřítku.Ze Skřítku je cesta do Rýmarova neustále Z kopce,skoro 12km.Projedu městem a za ním uhýbám vlevo na Vajglov a Rýžoviště.Je to furt nahoru a dolů.Míjím hospody,leč zavřené.Dochází mi voda.Neuspěju ani v Dětřichově nad Bystřicí v motorestu pod Slunečnou(nejvyšší hora Nízkého jeseníku).Jídla na terase nepodavají.Přece nenechám bajka bez dozoru.Konečně se mi zadaří v Moravském Berouně,dávám si pizzu a doplňuju vodu do bidonů.Tak tak jsem ji snědl,byla spíš pro dva.Domů je to ještě daleko,90km.Už jsem zase v pedálech a opět šlapu do kopce.Sjíždím do Norbečan.A zase do kopce,kolem větrné elektrárny.Domů přesně 75km,jezdím tu občas jarní 150km objemy.Odtud trochu spočnu,do Budišova nad Budišovkou je to z kopce.Pak opět nahoru a přes Vítkov sjíždím do Klokočůvku(zde startuje Oderská Mlýnice).Tankuju vodu,pivo,kofolu.Po chvilce už zase šlapu posledních 50km přes Odry,Jeseník n/Odomů.V 19h už definitivně odkládám kolo.Za tři dny mám skoro 490km,ůnava je znát.Počasí nemělo chybu,mám z celé akce dobrý pocit.Technika šlapala,ani já jsem neměl nějaké výrazné krize.Nezbývá než doufat,že si něco podobného brzy zopakuju.

2009

Je 18.7.2009 2:20 h a zvoní budík. Chvíli přemýšlím proč, ale po chvíli zjišťuji, že musím vstávat. Čeká mě cca 160 km na kole do Jeseníků. Předpověď je celkem hrůzostrašná, no uvidíme jak se to vyvrbí. Lehce snídám, oblékám se a ve 3:00 vyrážím. Je to na den přesně jako vloni, kdy jsem do Jeseníků jel. Letos pro změnu nejedu sám, jedeme ve dvou na Lešnou, Pernou. Je teplo, cca 20°C, jasno. Ale moc dobře se nám nejede. No ale je třeba jet dále, ať ujedeme případnému dešti, který by měl podle předpovědi dopoledne přijít. Projíždíme Starým Jičínem, Jeseníkem nad Odrou a míříme do Oder.
Začíná být světlo, zhasínáme blikačky a pokračujeme přes Vítkov do Kružberku. Děláme krátkou pauzu na focení, je zhruba 6:00h. Teď nás čeká cca 30 km stále podél vodních nádrží Kružberk a Slezské Harty. Provoz je minimální a cesty skvělé.
Je 8:15 a přijíždíme do Bruntálu, máme docela hlad, zastavujeme u Billy a kupujeme svačinu. Jde kolem nás borec a vtipně prohlásí něco o tom, že děláme zastávku nějak brzy. No asi netušil, že jsme na cestě už od 3. hodin.
Po hodině opět pokračujeme přes Staré Město, Malou Morávku na Hvězdu. Cestou přemýšlíme, zda si vyjedeme na Praděd. Zatím nebyl vidět. Nakonec se rozhodujeme, že na něj vyjedeme. Je to ale 9 kilometrů trápení, je docela teplo a batohy na zádech nám na pocitu taky nepřidaly. Točím 39:26z. Po zdolání Ovčárny už víme, že nahoru dojedeme. Konečně, je 10:00 a jsme na vrcholu Pradědu. Cestou jsme předjeli pár bajkerů, také dva členy Valašského království, se kterýma na vrcholu děláme společné foto. Nahoře je tentokrát rozhled solidní, teplo 18°C (minule 4 stupně, mlha, déšť). Sjíždíme dolů a mně se začíná ze zadního kola ozývat divný, zvuk. Seká a lepí se mi ořech na Ksyriích. Nakonec to sjedu na Hvězdu, akorát musím jet opatrněji.
Na Hvězdě se rozhodujeme,že je třeba doplnit tekutiny a kalorie, sjíždíme proto do Karlovy Studánky. Nespěcháme, je cca 11:30. Počasí je luxusní, očekávaný déšť nikde. Po cca třech hodinách Karlovu Studánku opouštíme a začínáme šlapat poslední kopce, Lyra a Vidly. Mezi němi se nachází i stejnojmenná obec. Při sjezdu do Domašova se počasí náhle mění, trochu prší, ale nám to nevadí, do penzionu Mirei je to kousek. Kola parkujeme v garáži a vítáme se s majiteli. Po sprše a ubytování nás čeká vynikající večere a nějakoé to pivko k tomu. Vzhledem k minimálnímu spánku cca 2,5 hodiny ,to v 21 h zapíchneme a jdeme spát. Venku stále prší.
Ráno se probouzíme do deštivého dne. Je cca 8:00, jdeme na snídani a zvažujeme jak dále. Je tu možnost jet domů vlakem, nebo to risknout po vlastní ose. Nakonec v 10:00 vyjíždíme na kole. Lehce mrholí, ve Vidlech nás ale čeká slejvák, není se kam schovat a teplota 10°C. Nakonec sjedeme až do Karlovy Studánky, kde přestalo pršet. Dále se začíná počasí stále lepšit, projedeme Malou Morávku a Břidličnou. Zde je tepleji, cesta je už suchá. Ve Valšově se rozhodujeme, že pojedeme kolem Slezké Harty, ale z druhé strany než včera.
Míjíme Novou Pláň, Volárnu a zastavujeme v obci Roudno. Je čas na oběd. Nad obcí se nachází bývalá sopka Velký Roudný. U cesty najdeme solidní hospůdku a po cca dvou hodinách pokračujeme v jízdě. Bílčice, Dvorce, Budišov nad Budišovkou, Vítkov. Odry jen projíždíme. Zastavujeme až v Lešné v tradiční zimní zahrádce, začíná lehce pršet. Po dešti pokračujeme nejkratší cestou domů.
Za dva dny jsme najeli cca 310km, pohodovým tempem. Akce vyšla super, jen příště by snad mohlo být více lidí.

2010

Termín bude 16/17/18.7.2010.Pojede se na MTB.Nejspíše se dovezeme vlakem z VM do Olomouce a odtud již po vlastní ose směrem na Rýmařov,Dlouhé Stráně,Červenohorské sedlo,Domašov.